Wednesday, February 24, 2010

yee sang

Posted by izzah zawawiah at 00:32
hi..;) hr ni aku nk cter sket aku pegi mn smalam..
ok,smalam aku pegi dinner kat AWANA KIJAL sempena TAHUN BARU CINA .celcom buat dinner ngan dealer2..aku pegi pun sbb teman kkak aku,irniza.die pun dealer celcom jgk.mule2 aku mlas jgk nk pegi..tp bile fkir blik dpt mkn free 2..ape lg,trus aku tkat fikiran.haha..pngalamn br jgk untuk aku smalam,sbb aku drive dari kuantan to awana kijal...!!(clap2!! ^^) haha..agak takut jgk sbnrnye,,tp aku brani kan diri jgk,,ye la..klu kite brani nk mngatasi takut kite 2,lm2 prasaan takut 2 hilang la..(tp...klu cter hantu 2..laen cter la..aku xnk mngatasi nye..hehe)pas2..mmg slow sket la aku bnyak..haha..sabar je la..sy budak baru blaja ^^. dinner start pkul 8 pm..nule2 ade tarian singa..DONG2! buunyi muzik die..da la dduk dpan skali..mmg agak kurang pendengaran jgk la lpas 2.haha..

ha...part ni aku nk cter pasall mkanan die..korang pernah mkn YEE SANG ?cara mkn die unik sket,kite kene campur smua bhan2 die, n gaul beramai..yezzaa..gaul..gaul..dan ambik mkn..emm..agak pelik sket rs die kat tkak aku..hehe..then.hidangan ke 2..mcm steamboat yg digoreng jgk la kot(agak nye la kot ..hehe)sedap jgk. hidangan ke 3,sup die..sedappp..hbis smngkuk kecil aku telan.(org laen bermngkuk2 jgk la) hidangan ke 4,udang masak merah..ade la nm scientific die..tp aku lupe. rs die..msam2 mnis gtu..hidangan ke 5 ayam goreng lemon. yg rs lmon 2 kat kuah die..ayam die crisp,sdap jgk , aku suke ^^.hehe..last skali br la die hidangkan nasik goreng n sayur.(pelik kan nasi last skali..tp 2 la..adat mereka mcm 2 kot..tp sdap jgk ratah lauk dlu.) n for dessert .,pihak awana kijal hdangkan jelly yg dicampur dgn laici..ade kuah jgk.sdap..ts mnis n masam2 sket..aku mmg puas hati la dpt mkn smua smalam.alhamdulillah kenyang .hehe..(semua hidangan sdap..yelah..nm pun free kan.hehe) after dinner,kkak aku drive blik kuantan..aku mmg da trllap kat sblah..hehe..sory kak ,xteman akak drive.ngntuk sgt lgpun aku rs loya smacm..(klu jln jauh sket mmg rs loya..aish) bukak2 mata je smpai dpan umah..dgn rakus aku bukak pntu kete n pagar..trus aku bergegas ke toilet n muntahkan sgale ape yg aku mkn td..aduuhh!! rugi hbis ape yg aku mkn td..huhu..mmg kosong ,xde yg tnggal dlm perut aku ni.huhu..bukan salah mkann pun..aku yg loya klu dduk lm dlm kete..maaf ye mkana..aku termuntahkan korang keluar.huhu..da lega,aku pun tdo..tdoo..n..gud nite smua. ;)

*klu ade jemputan mkn,pergi tau.dpt mkn free.haha..tp ingt..mkn perlu seimbang, ;)

0 comments:

Post a Comment

 

the izzah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei