Saturday, August 14, 2010

al-fatihah

Posted by izzah zawawiah at 20:57
assalamualaikum dan selamat pagi,tgh hari , petang dan malam .
uishhh , berhabuk da blog aku ni .. patut la bersin je dari tadi .. haaaaachuummm ! alhamdulillah . ( bersin itu mnghapus dosa2 kecil )
okay let the story begin..
hari 2 .. aku ade balik rumah . terr ubat rindu homesick ni tau .
mn tak nye .. org laen semua balik hari jumaat , aku hari rabu dah bungkus dan cabut larikk .haha .. tapi .. ade sbb tau .
my uncle .. sakit n masuk icu .. hari rabu aku balik , then hari khamis aku jumpe die kat wad .. honestly .. aku sgt kesian kan die .. sgt bnyak wayar yg bersilirat .. time melawat die .. nmpak die boleh snyum , gurau2 , mkn pun ok . dlm 45 minit lpas 2 .. aku n kkak2 nak blik .. aku yg last salam n lm die peluk aku .. seriously aku ms mmg nk mnagis dah ! tp aku sabar je .. sbb aku dpt rasakan ni kali terakhir .n .. mmg .. hari esoknye , jumaat .. arwah pakcik aku hembuskan nafas terakhir nye lebih kurang pukul 9.20 malam . T T
YA ALLAH .. mmg rezeki aku dpt jumpe die hari khamis 2 .
aku xkisah ponteng kelas semua .. mmg aku balik nk jumpe die .
honestly , i hate this damn feeling !
sedih sangat .. thn lpas mama , thn ni pakcik ..
bile aku fkir2 balik , sekali kite rasa kehilangan ..kite akan rs nye berulang2 kali .
tak snggup aku nk tgk sepupu aku yg kecil2 lagi pnggil "abah2" ..
sabar lah wahai sepupu2 .. ALLAH lebih sayangkan arwah .
kite yang hidup harus teruskan hidup walaupun pahit .harus tabah .
kadang2 aku terfkir ..knp la ALLAH tak ambik je nyawa penyangak2 yg ade kat dunia ni .. hidup kat ats bumi ni pun myusahkan org , tambah dosa ( astaghfirullah ..) ye .. ajal maut di tangan -NYA .lagi pun xbaek ckp mcm 2 kan .. tp .. 2 lah .. hmm .. semoga roh mama n pakcik dicucuri rahmat-NYA .
dan aku .. mmg sangat terasa kehilangan ..
bg mereka di luar sana yang masih ade mama dan abah .
TOLONG LAH ..
hormat mereka , jaga mereka , sayangi mereka , dengar cakap mereka , jangan sakiti mereka , jangan buat mereka terasa hati@kecil hati , jadilah anak yang soleh dan solehah .
hidup ni singkat je .. tak rugi pun kalau korang buat semua bnda yg aku ckp kat ats td . lagi dapat pahala ade lah . jangan nk menyesal pulak kalau nasik dah jadi bubur , korang nangis air mata darah setempayan pun xde gune dah .
ini pun untuk peringatan aku dan semua .
FIKIR sebelum buat sesuatu .
hmm .. sebelum aku buat drama berpeluh kat mata ni .. better aku stop kat sni dulu la .
YA ALLAH.. ampunkan dosa2 ku ,ibubapa ku , adik-beradik ku , dan saudara mara ku .. tempatkan roh ibu dan pakcik ku di kalangan roh orang2 yang beriman .. dan kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihani ku sejak kecil lagi ..
amin ya rabb.

*al-fatihah .

0 comments:

Post a Comment

 

the izzah Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei